• Hakkımda
  • Reklam
  • İletişim
  • Arşiv
  • Listeler
    • Sesli Kütüphane
    • Tavsiye Filmler
    • Dizi Önerileri
    • Ödüllü Kısa Filmler
Destek

Çıplak Yazar | Kişisel Blog

Tülsü
Çıplak Yazar | Kişisel Blog
Uykudan uyandığım bazı sabahlar, dünyayı değiştirebileceğimi düşünürdüm.
Sonrasında çorabımın diğer tekini ararken bulurdum kendimi.
  • Günlük
    • Aforizmalar
    • Gece Yazıları
    • Şiirlerim
  • Hikayeler
  • Deneme
  • Eleştiri
  • Mizah
  • Yaşam ve İnsan
  • Sinemaskop
    • Ödüllü kısa filmler
    • Yabancı dizi önerileri
    • Tavsiye Filmler
  • Araştırma
  • Bloggess
Çıplak Yazar | Kişisel Blog
Nereden, nasıl geldin bilmiyorum ama burada bir şey yok ki.. :(
Tüm Sonuçları Gör
  • Günlük
  • Hikayeler
  • Deneme
  • Eleştiri
  • Mizah
  • Yaşam ve İnsan
  • Sinemaskop
  • Araştırma
  • Bloggess

Bir şey eksik, ama ne?

Çıplak Yazar Çıplak Yazar
21 Mayıs 2026
Eleştiri, Yaşam ve İnsan
4 dk.
A A
Hey jude hikayesi

Geçenlerde bir arkadaşım; sevdiğim bir şarkıyı AI ile editleyip whatsapp üzerinden gönderdi. Fena değildi ve merakıma yenik düşüp hangi AI uygulaması ile yaptığını sordum. Google Play Store’den Suno uygulamasının linkini gönderdi. İndirdim ve amatör birkaç çalışma yaptım. Özellikle Custom özelliği çok kullanışlı geldi. Müzik tarzı+sözleri de ekleyince harika kombinasyonlar üretiyordu.

Birkaç çocuk şarkısı, birkaç Orhan Veli şiiri ve yeni sözlerle yaptığım çalışmalardan sonra bir şey fark ettim. Arka plan, altyapı, enstrümanlar, harika gitar sololar her şey mükemmel ve de kusursuzdu. Yine de eksik olan bir şey vardı. O da insan elinden çıkan minik kusurlar. Bu kusurlar özellikle de dinlediğimiz şarkılar üzerinden düşününce aslında kusur olmaktan çıkıp, şarkıyı bir bütün haline getiren detaylardı bana göre. Arada alınan nefes, minik ritim kaçışları, o duygu, bestenin hikayesi, yaşanmışlıklar üzerine yazılan sözler…

AI kusursuzdu ama bunların hiçbirini karşılamıyordu. Dolayısıyla aynı tadı alamıyoruz. “Bir şey eksik ama ne” deyip duruyoruz. Eksik olan şey; kusursuzluğun yarattığı hissizlik. Çünkü gerçek bir şarkıyı ölümsüz kılan şey algoritmalar değil, yaşanmış acılar ve dostluklardır. Tıpkı müzik tarihinin en ikonik şarkılarından biri olan Hey Jude gibi…

X (Twitter) hesabımı takip ediyorsanız, birkaç gün önce her hafta bir sanatçı seçip bütün hafta boyunca onun eserlerini dinlediğimi paylaşmıştım. Bu hafta ise The Beatles takılıyordum. Hey Jude zaten bayıldığım eserlerden biri. Ancak şarkının bir hikayesi var mı yok mu açıkçası bilmiyordum. Yaptığım birkaç küçük araştırmadan sonra öğrendim.

Hikaye de şöyle: The Beatles grubunun efsane ismi John Lennon, Yoko Ono adında bir kadına aşık oluyor ve eşi Cynthia’dan boşanmaya karar veriyor. Hatta bazı yerlerde grubun dağılmasının sebebi olarak Yoko Ono’nun suçlandığı da yazılıp çizilmiş. Bu boşanma süreci çok yıpratıcı geçiyor. Zaten hangi boşanma değil ki! Her neyse… Ancak adamın bu sırada çocukları da var.

Biri de 5 yaşındaki Julian!

Paul McCartney (The Beatles grubunun bir diğer üyesi) bu boşanan arkadaşının da gruptaki en yakın dostu. Çocukların da bir nevi manevi amcası diyebiliriz. Özellikle de 5 yaşındaki Julian ile yakın bir bağları var.

Çocuğun velayeti annesine verildiğinden babasız büyüyecek olmasına çok üzülüyor Paul. Bir akşam Julian’ı teselli etmek için arabasına atlayıp evlerine ziyare gidiyor. Yolculuk sırasında da kafasında Julian’a destek olmak, ona bu zor zamanlarında bir parça olsun umut vermek için bir şarkı mırıldanıyor. İşte tam o sırada dilinden Hey Jude şarkısının ilk dizeleri dökülüyor.

“Hey Jules, don’t make it bad, take a sad song and make it better…” (Hey Jules, işleri kötüye götürme, hüzünlü bir şarkı al ve onu daha iyi hale getir…)

Jules kelimesi kulağa biraz sert geldiği için de Jude olarak değiştiriyor.

İşte alın size yaşanmışlık.

Şimdi hangi AI uygulamasına girip, annesi ve babası boşnmak üzere olan bir çocuğu teselli edecek bir şarkı bestele diye nasıl bir prompt yazmalıyız?

Tweet1PinPaylaşGönderSummarize
Bir Önceki Yazı

Çocuklu Blogger

Çıplak Yazar

Çıplak Yazar

Amatör hikaye yazarı ve sıradan bir dünya vatandaşı. Evrime, dostluğa, sevgiye, paylaşmaya ve hayattaki iyi şeylere inanır. Zamanın en değerli şey olduğuna inanır ve bu yüzden hatırlanmaya değer güzel anılar biriktirmek için yaşar. Hakkımda daha fazla..

Benzer Yazılar

Hey Grok Bu Gerçek mi?
Eleştiri

Hey Grok Bu Gerçek mi?

12 Şubat 2026
127
orhan veli
Günlük

Berber önünde ayak üstü muhabbet

19 Temmuz 2024
199
Robot Süpürgeler ve Elektrikli Scooterlar Tembel Geleceğe Hoş Geldiniz!
Yaşam ve İnsan

Robot Süpürgeler ve Elektrikli Scooterlar: Tembel Geleceğe Hoş Geldiniz!

7 Kasım 2023
389

Düşünceler 2

  1. Saman kağıdı says:
    2 hafta önce

    Bir insanın yüzündeki çizgiler , kırışıklıklar ve göz altındaki morluklar. Bir hayvanın vücudundaki yaralar. Bir ağacın kolundaki çürümüş dallar. Bunlar insana ilk bakışta bir anlam ifade etmediğini düşündürebilir. Ancak her kusur yaşanmışlık kokar ve gerçeğin garantisi gibidir. Farketmesek de güzellikler içindeki kusurlara aşığız. Bir şarkıcıyı dinlenilebilir yapan şey güçlü sesi , anlamlı sözleri ve gerçekliğinin garantisi olan şarkısının içindeki kusurlarıdır.
    Yapay zekaya da kırışmış bir yüz , gerçeğe yakın bir ağaç çizdirebiliriz ama bu taklitten öteye gitmez.
    Yapay zeka bizler için ütü , çamaşır makinesi olmalı ancak bir John Lennon ya da Bob Ross rolüne sokmamalıyız.
    Eleştiri yazınızda bu ayrımı yapabilme farkındalığını bana gösterdiğiniz için müteşekkirim.
    Bizler hata yapmayız; sadece mutlu, küçük kazalar yaparız 🙂
    ‘Buraya küçük, mutlu bir ağaç çizelim..’

    1
    User avatar
    Yanıtla
    • Çıplak Yazar says:
      2 hafta önce

      Yorumunuz bana Sadri Alışık’ın bir anısını hatırlattı. Bir gün bir kaza geçirmiş ve yüzünde ufak tefek çizikler (yara bere) olmuş. Estetik ameliyat yapmayın onlarda benim yaşanmışlıklarım var diye de özellikle tembihlemiş.

      O dönem Ses Dergisi arşivlerinde paylaşılan sözü:

      “Bırakın yüzümü, ellemeyin. Estetik falan da istemiyorum. Bu izler bende kalsın; onlar benim yaşanmışlığım, bu kazadan aldığım yaralar. Sinemada jön oynamıyorum ki ben, sokaktaki insanı oynuyorum. Yüzümdeki bu çizgiler ve izler canlandıracağım karakterlere daha çok derinlik ve gerçeklik katacaktır.”

      Sonrasındaki yıllarda yapılan bir röportajında ise:

      “Yüzümdeki o yara izi benim için bir kusur değil, hayata karşı direnişimin ve yaşadığım o büyük kazanın hatırasıdır. Sinemadaki hüzünlü bakışlarıma o izler hep eşlik etti.”

      Mater
      Bir diğer aklıma gelen şey ise; arabalar filmindeki paslı Mater. Hani şu çok konuşan ve neşeli olan emektar araç çekicisi. Bir sahnede arkadaşı gel seni yenileyelim motor bakımı, kaporta bakımıyla gıcır gıcır olursun diye teklif ediliyor. O da aynı sebeple reddediyor. O izlerde ya da kaportasında olan göçüklerde birer anı ve yaşanmışlık olduğunu, onları düzeltmenin bu anıları silmekle eş değer olduğunu söylüyor. Görebilene çok ince detaylar doğrusu. Kırık Oyuncaklar sepeti başlıklı yazımda da yine bu konudan bahsetmiştim.

      2
      User avatar
      User avatar
      Yanıtla

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

Neler olup bitiyor?

  • Derin Okuma - 3 gün önce

    Günümüz dünyasında insana insan olduğunu hissettiren en önemli olgunun ebeveynlik olduğunu düşünüyorum. Her şey çok hızlı, her şey çok dağınık.…

    Çocuklu Blogger

  • Saman kağıdı - 2 hafta önce

    Bir insanın yüzündeki çizgiler , kırışıklıklar ve göz altındaki morluklar. Bir hayvanın vücudundaki yaralar. Bir ağacın kolundaki çürümüş dallar. Bunlar…

    Bir şey eksik, ama ne?

  • ali çakır - 1 ay önce

    Gel kardeşim sakin ol burda cıldırmazssın

    Üye Olurken Çıldırtan Webmaster Forumları (R10 ve İyinet Üyelik)

  • Nizamettin Gümüş - 1 ay önce

    Yolu bulamayanların en azından aradığını bilmesi bile bir şey. Çoğu insan kaybolduğunun farkında bile değil.

    Bir yol! (Herkes ve hiç kimse için)

  • Yıldız Tozuvar - 2 ay önce

    Gerçekten de öyle! Yazdıklarını okurken o kalemi kutsal ve eşsiz bir obje tutar gibi aynı huşu içinde tuttuğunu adeta görebiliyor…

    Yazmak İçin Okumak Mı Gerekli, Herkes Yazabilir Mi?

Müdavim Dostlar

  • Ece Evren (29 yorum) 🌼
  • Begonvil Sokağı (28 yorum) 🌼
  • Yıldız Tozuvar (28 yorum) 🌼
  • Büşra Bayram (25 yorum) 🍀
  • Yağmur Yağar (23 yorum) 🍀
  • Kaystros Tyrha (23 yorum) ☘️
  • Daha Mutlu Yaşam (21 yorum) ☘️
  • Karga ve Kız (20 yorum) 🌱
  • ELİF sarı (18 yorum) 🌱
Logo

ABONELİK FORMU

Yeni yazılardan haberin olsun.

✉️
A Life Hastaneler Grubu
Avrupa Dayanışma Programı
AlaTourqo — Guided Tours from Europe
 

Tüm içerikler Creative Commons BY-NC-ND 4.0 lisansı ile korunmaktadır.
Kaynak göstererek paylaşabilirsiniz | Ticari amaçla kullanılamaz | İçerikler değiştirilemez

  • MesajMesaj gönder
  • Abone ol Abone ol
  • Kim neler demişKim neler demiş?
  • Ara

Sponsor İçerikler

Freelance Ekonomisi ve Uzaktan Yaratıcı Çalışma

Yazarlar İçin Sosyal Medya Stratejileri

Ev Dekorasyonlarının Olmazsa Olmazı Yeşil Bitkiler

Türkiye’nin En İyi Aspavası Seçildi

Adrasan

© 2026 ciplakyazar.com | Kişisel Blog “Dünyada bir başıma da kalsam, oturup yalnızlığımı yazardım.”

Feedback
  • Hakkımda
  • Reklam
  • İletişim
  • Arşiv
  • Listeler
    • Sesli Kütüphane
    • Tavsiye Filmler
    • Dizi Önerileri
    • Ödüllü Kısa Filmler
Mail abonesi ol
DESTEK OL

© 2026 Çıplak Yazar - Kişisel Blog